onsdag 6 april 2011

dagens bild

Hejhej!
Idag har vi haft dubbelpass med bild.. vilket jag tycker var jättebra! både för att det är roligt och för att jag kunde fortsätta med min bild och jag fick mycket gjort!
Förra gången målade jag bara konturerna på kvinnan, denna gången utvecklade jag det och la även till den del saker. Idag har jag målat hår på henne men även lagt till en orm som ligger runt henne.!
Eftersom att vi skulle göra en parafras (egen tolkning av bild) så valde jag att göra henne nästan precis som hon var från början, bara några små förändringar.. men för att det skulle bli min "egen" bild så valde jag att lägga till en orm på bilden. Jag tyckte att det blev jättebra och min plan är nu att göra bakrunden och ormen färgglad och stark! Jag faktiskt längtar till nästa vecka redan!
Här kommer en bild på det jag gjort idag:

Såhär blev det idag.. nästa vecka ska jag färglägga den! :)
Här kommer även en bild till på orginalet så att ni kan jämföra!
Nå, vad tycker ni?? ;)

1 kommentar:

  1. Jag tycker att din bild blev jättehäftig med ormen! Det finns så mycket symbolik i en bild med en naken kvinna och en orm...spännande! Du har jobbat så himla bra med den här uppgiften och utvecklats mycket i ditt bildskapande. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet av den här bilduppgiften i nästa vecka.

    SvaraRadera