onsdag 30 mars 2011

dagens

Hejsan bildbloggen!
Idag har jag börjat på min nya individuella uppgift..  man skulle måla en parafras..om jag inte minns fel!
jag valde att måla en av Modigliani´s målningar.. nu vet jag inte riktigt vad den heter.. men den föreställer en naken kvinna.! Här får ni hur bilden ser ut i verkligheten!
Så här ser den ut! uppgiften är att vi ska göra om bilden på vårt egna sätt som vi tycker att den borde vara! jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men jag vill inte göra  den för humoristisk eller någonting sånt, jag tycker inte att man ska göra den för annorlunda. Så jag tänker göra bilden nästan som den redan är och inte ändra så mycket, jag tycker att det är både finare och bättre.
Jag kommer nog att ändra någonting på bakrunden, men jag tänker hålla kvar alla former och hur hon ser ut. Jag tänker även ändra ansiktet en del och några detaljer. Men i sin helhet kommer jag inte att ändra så mycket.
Här kommer en bild på det jag gjorde idag..
Såhär ser det ut som jag har gjort idag.. jag tycker faktiskt att den blev riktigt bra.. jag blev nöjd med konturerna och skuggningarna, ansiktet tycker jag också blev riktigt bra! nästa gång ska jag fortsätta att måla och börja på bakrunden! det kommer bli jättekul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar