onsdag 18 maj 2011

Skisser och ritning

Heejsan bildbloggen!

Förra veckan blev det ingen bild eftersom att Sara inte var där! det va lite tråkigt eftersom att jag tycker att det är kul att ha bild! menmen, förra veckan började jag att måla och skissa på mina kläder, jag ska som sagt designa mina egna kläder.. men jag har nu ändrat mig och börjat skissa på andra kläder. Jag har fortfarande kvar bilderna av shorts och linne i mitt huvud! så jag valde att börja skissa på något nytt men med samma ide, så jag började att skissa upp hur jag ville att det skulle se ut!
såhär blev de när jag skissade! jag har valt att göra en bustier och ett par shorts! samma ide som förra gången men något helt annat! shortsen har jag gjort lite högre och en kortare överdel! skisserna är jag nöjd med!
sedan var det dags att göra ritningar av mina kläder. Så jag började med att måla upp 2 dockor, det är alltid lättast att skissa kläder på dockor. Och sedan målade jag bara på kläderna som jag ville ha, jag la även på detaljer som nitar. På min ritning skrev jag även material, jag tänkte använda mig av läder och svart jenas! jag tänkte göra bustiern i läder med nitar som detaljer och göra shortsen i någon form av jenastyg, förmodligen ett svart tyg för att passa så bra som möjligt med bustiern!
här kommer en bild på min ritning, kanske inte så tydlig menmen! som ni ser har jag målat kläderna mer noggrant och satt på detaljer. Jag har även mätt för att få rimliga mått om dessa kläder skulle tillverkas på riktigt.! Jag är jättenöjd med min ritning, tycker att den blev superbra!
Nästa vecka ska jag göra mina kläder i verkligheten, jag täntke göra miniatyrer av dem med hjälp av tyg och papper! vi får se hur det blir och mer bilder kommer nästa vecka! :)

1 kommentar:

  1. Du redovisar din process med bilder och text på ett tydligt och reflekterande sätt.

    Jag undrar vad du menar med att du först ville designa egna kläder och sedan ändrade dig till andra kläder: vad är det för typ av kläder? Kläder för andra? Definiera gärna.

    SvaraRadera